15 Mart 2013 Cuma

Tütü Etek Yaptım

Merhaba sevgili okuyucu arkadaşlarım..
Uzun uzun aralıklarlada olsa paylaşımda bulunmaya çalışıyorum aslında biriken şeylerde cok ama hem çalışan hemde cocuklu (Rabbim yoklugunu göstermesin) olunca işler biraz zorlaşıyo.. :)
 Tütü etek yaptım aslında ben ona tütü etek değilde balerin etek diyorum..
Yapılışını cok net anlatamasamda fotograflamaya çalıştım. Biyerden sonra aklıma geldi oda..
Şimdilik sadece etegini yetiştirebildim Güzel arkadaşımın güzel kızının 1. yaş gününe hediye yapmıştım. Üstünüde daha sonra yapacagım takım olacak..

Buyrun fotolar..

 Tülü etek boyunun 2 katı olarak kestim.  Kumaşın tam ortasından tek tek pile yaptım. İğneleri kumaşın ortasından taktım ki dikerken kolaylık olsun..

 Ortadan dikip kumaşı diktiğim yerden katladıgımda 2 kat pileli etegim olmuş oldu..


Öncesinde yine aynı yöntemle birde siyah tül yapmıştım onu biraz daha uzun tutmuştum, uçlardan cıksın diye..
Sonra her iki tülüde, bel ölçüsüne göre kestiğim lastiğe diktim.
3. kat olarak etek boyunun yarısı kadar eninde başka bi tül kestim. Onunda 2 cm üst tarafta kalıcak şekilde lastiğe diktim ( Fotolarda pek belli olmuyor sanırım)


 Buda tersden görünümü

 Lastiğin uçlarınıda birbirine diktikten sonra etegimizi kapatmış oldum..

 Son olarak güzel ve orta boy bi fiyonk hazırladıkmı tamamdır..


Umarım sizlerde begenmişsinizdir.
Not: İsteyenler için her yaşa göre sipariş alıyorum..
Bana burdan veya face sayfam dan ulaşabilirsiniz..


13 yorum:

  1. :) Çok güzel olmuş bayıldım :) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş, hem de diğerlerinden farklı şekilde yapılıyor .Böylesi daha muntazam duruyor açıkçası .Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Aslında bende standart heryerde gördüğümüz gibi yapıcaktım bi kaç parça tül kestim lastiğin üstüne bagladım ama hoşuma gitmedi birde bi zaman sonra o düğümler acılacakmış gibi duruyor 1-2 kullanımlık oluyor sanırım hoşuma gitmedi bende bu yöntemle düşündüm ve uyguladım dediğin gibi kesinlikle daha muntazam..

      Sil
  4. çok güzel olmuş canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Begenileriniz beni dahada heveslendiriyor.. :)

      Sil
  5. Canım çok uyumlu tatlı mı tatlı bir tütü olmuş.ellerine sağlık.Benim de dikiş konusunda senden öğreneceğim şeyler var.yakında bir dikiş makinesi alıcam inşallah.ufak tefek şeyler için.
    Görüşmek duasıyla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim iadei ziyaretin içinde memnun oldum.. :) İnşallah güzel projelerde görüşürüz..

      Sil
  6. Tam olarak ölçmedim ama 2.5 metre veya 2 metre olabilir pileli diktiğim için pile aralarını elimdeki kumaşı bel ölçüsüne denk gelebilecek şekilde ayarladım.

    YanıtlaSil